Kunddrivet förändringsarbete, frukostseminarie tis. 13 mars 2012

Arla och Folksam är två ledande företag inom sina branscher, som med sina kunder i fokus har genomfört framgångsrika förändrings- och förbättringsarbeten. Vi kommer att få ta del av intressanta erfarenheter från:

Arlas kunddriva förändringsarbete inom försäljning

Mats Hedlund, Vice President Sales, ARLA Foods Sverige

En av Arlas stora utmaningar har varit att driva ett förändrings- och förbättringsarbete inom försäljning samtidigt som man genomför ett större fusionsarbete. Mats Hedlund berättar om hur man ökat effektiviteten i försäljningsorganisationen genom att bland annat fokusera på processer, styrning och mätning.

Förändring genom kundinsikt

Pia Carlsson Thörnqvist, Kommunikationsdirektör, Folksam

Idag är kundinsikt en central del av Folksams verksamhetsplanering, det genomsyrar alla delar av affären och är en viktig byggsten i arbetet mot branschens mest nöjda kunder. Pia CarlssonThörnqvist har varit delaktig ända sedan resan påbörjades mot nöjdare och lojalare kunder. Hon berättar om varför förändringen var nödvändig och vilka resultat Folksam har uppnått i sitt kunddrivna förändringsarbete.

Dag: Tisdag 13 mars, 2012
Tid: 08:30-10:00 (frukost serveras från 08:00)
Plats: Summit, Grev Turegatan 30

Anmälan senast 24 februari till info@magnificent.se. Begränsat antal platser.

Seminariet anordnas i samarbete med Cliente.

Varmt Välkommen / Magnificent & Cliente